گچ و آهک مظلوم واقع شده‌اند
نوشته شده توسط : نسرین معین

گچ و آهک مظلوم واقع شده‌اند
نادعلی اسماعیلی , مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور با اشاره بدین این که کانی‌های معدنی کشور ایران در جهان منحصربه‌فرد است , اعلام‌کرد : در ظرفیت‌های معدنی کشور کانی‌های صنعتی اعم از گچ و آهک مظلوم واقع شده‌است .

اسماعیلی با اشاره به این این که بخش معدن بخش مظلومی در کشور است , اعلام‌کرد : بخش معدن درین سال ها با وجود تحریم‌های ظالمانه یکی‌از موفق‌ترین بخش‌های کشور بود ; با اعتنا به این اینکه مواد اول را داشتیم , جلو رفتیم و به هیچ وجه نتوانستند جلوی توسعه و گسترش معدن بایستند .

مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور افزود : در ظرفیت‌های معدنی در کشور ما کانی‌های صنعتی اعم از گچ و آهک مظلوم واقع شده‌است , با اینکه ظرفیت‌های اکثری در میهن وجود دارد , در کشور کمتر به آن دقت میشود در حالی که در جهان کشور ایران تحت عنوان برند این مواد معدنی مطرح است .

او با اشاره به ظرفیت‌های ویژه دریاچه نمک , تصریح کرد : گواهی کشف این ذخیره منحصر به‌فرد , صرفا در بخش نمک صادر شده‌است . دریاچه نمک در قلب کشور , یکی پتانسیل‌های درجه یک است . لازم است درین حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت بگیرد و از ظرفیت‌های ویژه این محدوده معدنی مصرف شود .

اسماعیلی اعلام کرد : اداره نظام مهندسی معدن , اداره جوانی است که 14 سال است تأسیس شده و روز جاری در بیشتر استان‌ها سازمان‌های نظام مهندسی صاحب مسکن شده‌اند .

مدیر اداره نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به 35 هزار عضو اداره نظام مهندسی , تأکید کرد : بیش از ده هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در رشته‌های معدن , اکتشاف و نقشه‌برداری در اکنون کار می‌باشند . از این تعداد 70 درصد آقا و 30 درصد خانم میباشند .

برای مشاهده اخبار نظام مهندسی به سایت نظام مهندسی مراجعه کنید





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: